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Research & Publications

Work at the department focuses on the transformative effects of media-based processes in contemporary culture. These include subjectivities (homo resentimentalis, Selfie Man, the Self-Management imperative), re/configurations of the economic (capitalism, business education), representation analysis (narration and storytelling, visibility/screening economies).

Selection of recent publications:

Deutschlandbilder. Filmische Landeskunde von ALMANYA bis WOLFSBURG, Berlin: Bertz & Fischer 2016. Beispiel Buchkapitel
Ressentimentalität. Die melodramatische Versuchung, Marburg: Schüren 2016.
Pop und die Ökonomie des Massenoriginals. Zur symbolischen Form der Globalisierung. In: POP. Kultur und Kritik, Heft 8, 2016, 135–149. Video-Clip zum Thema 'After Pop?'
Mit Timon Beyes, Claus Pias (Hg.): Nach der Revolution. Ein Brevier digitaler Kulturen, Hamburg: Edition Speersort 2017.
Mit Timon Beyes: Der Kreativitäts-Komplex.Ein Vademecum der Gegenwartsgesellschaft. [transcript], 2018.
ISBN: 978-3-8376-4510-1
Mit Timon Beyes: The Creativity Complex: A Companion to Contemporary Culture. [transcript], 2018.
ISBN: 978-3-8376-4509-5
Mit Daniel Cuonz und Scott Loren: Screening Economies. Money Matters and the Ethics of Representation. [transcript], 2018.
ISBN: 978-3-8376-4527-9
Mit Ulrike Landfester: Transformative Management Education. The Role of the Humanities and Social Sciences. 2019.
Mit Harald Welzer: Imagineering. Wie Zukunft gemacht wird. Frankfurt am Main: Fischer 2020. ISBN: 978-3-596-70065-3. Video-Clip
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