Jamie Gloor

Diversität/Inklusion

(Soziale) Nachhaltikeit

Berufserfahrung

With 2 decades of international experience across 4 continents (e.g., Yale University), this award-winning speaker, scholar, and educator and her work on leadership and diversity have been featured in top scientific (e.g.,  Academy of Management Review, Journal of Applied Psychology, and Nature Human Behaviour) and popular (e.g., Harvard Business Review [& again here] and The New York Timesoutlets.

Gloor and her team craft sought-after articles, courses, workshops, and keynotes spanning business and psychology on DEI, leadership, humor, and (social) sustainability, collaborating with numerous universities, local and international organizations.

Lehraktivitäten

“Time is Money? Diverse Perspectives on our Most Valued (and Valuable?) Resource” (Bachelor's Seminar with Prof. Dr. Anna Elsner, SHSS)

“No Funny Business? Leadership Skills for a Digital, Dispersed, and Diverse Age” (Master's Seminar)

“3-Minute Thesis” (Inaugural Communication Competition for PhD students at HSG)

Betreuung diverser studentischer Abschlussarbeiten auf Bachelor-, Master-, Doktorand-, und Post-Doktorandenebene

Mitgliedschaften

Verschiedene internationale Managementorganisationen, z.B. Academy of Management

Auszeichnungen

Verschiedene internationale und lokale Auszeichnungen, darunter: Best Data Collection: Quantitative Award (Market Research Society) in 2023, HSG Latsis Award (2022), Swiss National Science Foundation PRIMA Grantee (2020), Emerald Best Dissertation Paper (2017), Academy of Management Best Paper Awards & Best Reviewer Awards (2015-2021), etc.

Spin-Offs

"More with Jamie Gloor" Evidenzbasierte Beratung, Keynotes und Workshops

Vorträge

Diverse Vorträge für verschiedene For- und Non-Profit-Organisationen (z.B. Julius Bär und The World Economic Forum) und Plattformen (z.B. TEDx Zürich) zu den Themen Führung, DEI, (un)bewusste Voreingenommenheit, Humor, (soziale) Nachhaltigkeit, Inklusion, Exklusion, KI/Roboter, Open Science, etc.

Editorial Board

Academy of Management Journal (Editorial Review Board Member) 2023-2025

Academy of Management Review (Editorial Board Member) 2023-2026

Journal of Management (Editorial Board Member) from 2024

Special Issue Editor, The Leadership Quarterly (2024-2026)

Representative-at-Large, Academy of Management DEI Division (2023-2026)
Carolyn Dexter Chair, All-Academy Award (Academy of Management Annual Meeting 2020)
Professional Development Workshop Chair (Academy of Management Annual Meeting 2019)
Emerald Best International Symposium Chair (Academy of Management Annual Meeting 2018)

Co-Editor, Organisational Behaviour (Leadership Track), European Academy of Management (2017-2020)

Ad-hoc-Rezensionen für verschiedene wissenschaftliche Zeitschriften wie Academy of Management Journal, Academy of Management Review, Journal of Applied Psychology, Journal of Management, Nature Human Behaviour, usw.

Forschungskooperation

Verschiedene Kooperationen, z.B. SAP, Julius Baer, Goldman Sachs, AMAG, ETH Zurich, The World Economic Forum, The Behavioural Insights Team (UK), Lonza, Implenia, etc.